Nowe praktyki kulturowe Polaków wg. T. Szlendaka i K. Olechnickiego

„Nowe praktyki kulturowe Polaków” to książka opisująca życie kulturalne Polaków z perspektywy dwóch biegunów: przez pryzmat festiwali czyli kultury iwentu oraz z perspektywy świata internetu.

nowe praktykiKsiążka to tak naprawdę świetnie napisany reportaż socjologiczny. Dowiemy się wiele o współczesnej polskiej kulturze i zmianach jakie zachodzą w społeczeństwie.

W książce poczytamy o miejscach gdzie  gromadzą się Polacy w poszukiwaniu rozrywki m.in. Przystanek Woodstock, Off Festiwal, Air Show, IX Borzęckie Święto Grzyba, czy Festiwal Filmu i Sztuki Dwa Brzeg, Audioriver w Płocku, Mazurskiej Nocy Kabaretowej w Mrągowie, Castle Party w Bolkowie, czy Festiwalu Piosenki i Kultury Romów w Ciechocinku i i wiele innych.

W drugiej części autor (Krzysztof Olechnicki) wyróżnia 6 kategorii sub-światów kulturowo paranormalnych: ideowych Prometeuszy, fanów twórczości, miłośników, pasjonatów, wytwórców, twórców. Do każdego z nich podaje i opisuje przykłady.

Pozycja ta opowiada nie tylko o współczesnym świecie, pełnym subkultur, konsumpcji, świecie żądnym wrażeń i adrenaliny, ale i stanowi portret współczesnego Polaka i Polski.

Autorzy książki przeprowadzili analizę przemian kulturowych, które nastały po 1989 roku.
Książkę czyta się dobrze, to dużą i obszerna rozprawa naukowa na temat aktywności kulturalnej Polaków i istnienia subkultur, w tym tych, których powstanie wynika z rozwoju mediów społecznościowych, jak i punktem wyjścia do dalszych rozważań, w tym badań.Trzeba podkreślić że rozprawa ta została napisana przejrzystym językiem, zrozumiałym dla przeciętnego czytelnika.

Książka jest skierowana do psychologów, socjologów i specjalistów ds. mediów, ale również dla studentów, czy wszystkich osób zainteresowanych tematem.

Polecam tą lektura. Dostarczyła ona mi wielu przemyśleń i wskazówek na przyszłość. Nauczyła  w jaki sposób tworzyć ofertę dla konsumentów, czyli bywalców koncertów i festiwali, pokazała jak nie można kierować komunikatów do odbiorców.

  • Język wydania:polski
  • ISBN:9788301193683
  • EAN:9788301193683
  • Liczba stron:376
  • Wymiary:17.0×20.5cm

O autorach:
Tomasz Szlendak- prof. dr hab., profesor zwyczajny, Dyrektor Instytutu Socjologii UMK, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu. Zajmuje się socjologią kultury, konsumpcji, rodziny i płci oraz psychologią ewolucyjną. Opublikował m.in. Architektonikę romansu (2002), Zaniedbaną piaskownicę (2003), Supermarketyzację (2004) i Socjologię rodziny(2010). Jest członkiem redakcji „Studiów Socjologicznych” oraz członkiem rady naukowej czasopisma „Kultura i Edukacja”. Był stypendystą Fundacji na rzecz Nauki Polskiej oraz tygodnika „Polityka”. Prowadzi badania nad przemianami obyczajów, aktywnością kulturalną, seksualnością i jakością życia. Śledzi trendy i zastanawia się, co socjologia może powiedzieć o przyszłości.

Krzysztof Olechnicki- dr hab., prof. UMK, profesor nadzwyczajny, Kierownik Zakładu Badań Kultury IS UMK, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu. Interesuje się możliwościami metod wizualnych (socjologia i antropologia wizualna), antropologią społeczną, socjologią internetu i nowymi ruchami społecznymi. Był stypendystą Fundacji na Rzecz Nauki Polskiej i tygodnika „Polityka” w ramach akcji „Zostańcie z nami”.

PWN-logo

 

Podaj dalej! Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Pin on PinterestShare on LinkedInEmail this to someonePrint this page

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>