Kobiety globalne w świecie start-upów Rozmowy w Dolinie Krzemowej – Marta Zucker

Kobiety globalne w świecie start-upów Rozmowy w Dolinie Krzemowej pewnie nie wiele Wam powie. To książka o silnych kobietach które odnalazły swoje miejsce w biznesie. Ps. O sukienkach też jest!

kobiety  globalne

Książka to zbiór obszernych wywiadów ze start-uperkami – założycielkami globalnych start-upów, przedsiębiorczyniami, liderkami. We wstępie znajdziecie list, który napisała Ari Horie, CEO i założycielka Women’s Startup Lab w Menlo Park. Słowo wstępne napisał także Profesor Piotr Moncarz z Uniwersytetu Stanforda, współzałożyciel i przewodniczący US-Polish Trade Council (USPTC) w Palo Alto.  To rozmowa z siedmioma kobietami (w sześciu rozmowach) które przedstawiają swoje pomysły na biznes albo swoją drogę w świecie zdominowanym przez mężczyzn. Marta Zucker nie ukrywa, że to środowisko jest mocno podzielone pod względem płci, przyznają to zresztą także bohaterki książki.

Należy wyłączyć zahamowania. Należy zrozumieć jakie otoczenie nas zaprogramowało, komu pozwalamy, aby nas programował. Czasami to programowanie toksyczne i bardzo nam szkodzi.
Należy wiedzieć, w jaki sposób się przeprogramować i w pewnym momencie należy wyłączyć mózg i nie słuchać krytycznych głosów w naszej głowie i podążać za sloganem : Just do it!

To rozmawiałam z siedmioma „Kobietami Globalnymi”:
Patrycja Slawuta „Selfhackathon”
Ela Madej „50 Years”
Julia Krysztofiak Szopa i Amelia Krysztofiak „Wellfitting”
Kate Scisel „Contact IQ”
Zuzanna Stańska „DailyArt, Moiseum”
Kamila Sidor „Geek Girls Carrots”

Autorka przedstawia nam swoje rozmówczynie dzięki krótkim notkom biograficznym, to takie jakby CV bohaterek. To w tym miejscu możemy przeczytać jakie ukończyły kierunki studiów, ich osiągnięcia zawodowe czy miejsca zamieszkania. Wybiera kobiety które odniosły sukces na skale światową, jednak pokazuje ich polskie pochodzenie.

Książka „Kobiety globalna…” ma formę miniwywiadów przeprowadzonych z każda panią z osobna (wyjątkiem jest rozmowa z siostrami Krysztofiak). Nie ma tutaj standardowego zapisu pytanie-odpowiedź. Na początku każdej z wypowiedzi jest hasło, do którego odnoszą się rozmówczynie. Każdy wywiad to zagadka którą warto przeczytać.

Bo najłatwiej jest zabić i wyśmiać ideę. A niestety, istnieją społeczeństwa, w których „sportem” narodowym jest negatywna krytyka, a na porządku dziennym jest ocenianie każdego nowego pomysłu jako beznadziejnego oraz kwitowanie w stylu: Co ona sobie myśli? Kim ona myśli, że jest?

To pozycja przeznaczona nie tylko dla tych, których interesują start-upy, nowoczesne technologie, czy też (modne w dzisiejszych czasach) zagadnienie Female Founders. To książka która  porusza problemy z którymi borykają się przedsiębiorcy. Każdy wywiad jest „naładowany” dawką wartościowych wskazówek, z których warto korzystać także w codziennym życiu. Autorka porusza także kwestie równouprawnienia, tolerancji, macierzyństwa i wielu innych aspektów z którymi kobiety spotykają się na co dzień.

Książka warta przeczytania! Pokazuje, że warto stawiać sobie wysokie wymagania i dążyć za własnymi marzeniami.

Dziękujemy wydawnictwu PWN za udostępnienie tej pozycji biznesowej i zachęcamy do zapoznania się z innymi książkami tego wydawnictwa dotyczącymi sfery ekonomii. 

Podaj dalej! Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Pin on PinterestShare on LinkedInEmail this to someonePrint this page